vineri, 1 aprilie 2016

SSD vs HDD




       Cum am imbunatatit performanta calculatorului?





      Ultimul an la facultate vine intotdeauna insotit de tema pentru licenta, dupa ce am primit tema am ajuns acasa si am inceput sa ma documentez asupra cerintelor.
   Cel mai greu mi-a fost cu calculatorul pentru ca se misca foarte greu, deschideam mai multe pagini pe internet si nu se incarcau corect, se incingea foarte mult, programele o luau razna si am zis ca e calculatorul/laptop-ul vechi si trebuie schimbat. Am luat telefonul si am sunat un coleg de facultate in cautarea unui laptop nou sau de imprumut pentru cateva zile, si cand m-a auzit mi-a zis "Colega, tu nu ai auzit de SSD?" 
   Asa am aflat ca pot imbunatatii performanta laptop-ului foarte usor si anume sa schimb HDD-ul cu un SSD, nu credeam ca va fi o schimbare foarte mare dar chiar am fost impresionata de viteza cu care programele se incarca, acum pot naviga foarte usor pe internet.

   Dar sa o luam cu inceputul, HDD (hard disk drive) si SSD (solid state drive) sunt componentele principale de stocare a datelor dintr-un calculator personal, doar ca SSD-ul este mult mai bun pentru ca este rezistent la socurile mecanice, fiabil, ofera viteza mai mare de acces a fisierelor si aplicatiilor , vibratii si zgomote inexistente - ca posesoare de laptop cand aveam HDD-ul acesta transmitea vibratii carcasei, iar seara cand era liniste in casa si copii dormeau era putin deranjant pentru ca trebuia sa ma mut in bucatarie sa nu-i deranjez, dar de cand folosesc SSD nu mai am aceasta problema.

  De unde am achizitionat acest SSD?  Am cautat pe internet un magazin online cu oferte SSD unde am gasit foarte multe promotii la SSD-urile Kingston, l-am achizitionat pe cel potrivit laptop-ului meu.

   Sunt foarte bucuroasa de alegerea facuta, am reusit sa termin jumatate de licenta foarte repede, timpul de lucru la calculator s-a injumatatit iar familia este foarte fericita ca putem petrece mai mult timp impreuna.


 Articol scris pentru Sping SuperBlog 2016.

6 comentarii:

  1. Multumesc frumos ,nu știam de așa ceva super

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim pentru informatii. Eu nu sunt atat de priceputa la tehnologie dar mi se pare foarte interesant articolul.

    RăspundețiȘtergere
  3. nu ma prea pricep la chestii tehnice ,dar este bine de stiut

    RăspundețiȘtergere
  4. Pana acum nu am auzit de SSD. Cand laptopul meu merge greu il duc la service la curatat si problema este rezolvata. La urmatoarea vizita am sa intreb de SSD.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pana acum nu am auzit de SSD. Cand laptopul meu merge greu il duc la service la curatat si problema este rezolvata. La urmatoarea vizita am sa intreb de SSD.

    RăspundețiȘtergere
  6. Merge si la calculator? Ca nu prea ma pricep la chestiutele astea.

    RăspundețiȘtergere