miercuri, 13 ianuarie 2016

Amintiri din liceu :)




      Cum reuseam sa invat in liceu la ISTORIE 



    Mi-aduc aminte si acum, cum stateam in pat cu caietul si cartea in fata si nu reuseam sa tin minte anii de domnie, anii in care au avut loc batalii sau anii in care s-au nascut diferiti domnitori ai tarii noastre.
    
   Am avut si o doamna profesoara cam severa, ce-i drept, nu conta ca noi aveam profil real si la BAC nu aveam examen la materia dansei (istorie), lectia era lectie si trebuia frate sa o inveti ca nu stiai niciodata cand te asculta sau cand dai test, si daca mai si lipseai fara sa stie la urmatoarele ore te asculta intruna.

  De multe ori ne preda, nu scriam mult, mai mult ne povestea bataliile, iar cand ne asculta, punea intrebari si din ce ne povestea si nici ca mai tinea minte ceva.

 Si acum intrebarea : Cum reuseam sa retin domnitorii, anii de domnie etc.?

    Simplu, dupa ce am descoperit, era o joaca pentru mine, luam diferite obiecte gen: pixuri culori diferite, guma de sters, rigla, ascutitoare etc., de exemplu batalia de la Posada care este numele unui conflict militar între Regatul Ungariei și Țara Românească, petrecut în toamna anului 1330, Regatul Ungariei  era un pix, Țara Românească era o carioca..., si dupa ce citeam de mai multe ori cu pixul, carioca sau altele, inchideam caietul si incepeam sa repet tot cu pixul si carioca si imi era mult mai simplu, si asa am reusit sa am note mari la istorie, de la media 5 in clasa a 9-a in urmatorii ani am avut medii de 7 si 8, care m-au ajutat foarte mult la BAC.


   Am citit o carte de psihologie (sora mea fiind mai mare, era deja la facultate si o aveam de la ea) in care era specificat faptul ca, creierul percepe mult mai bine atunci cand inveti cu obiecte, sau cand inveti prin rima cu sau fara muzica.


   Voi cum ati reusit in liceu sa retineti lectiile mai bine?




Kisses,
EVAblog
  

2 comentarii:

  1. Doamne,avea oroare de istorie ,era ca un facut ,dupa fiecare vacanta ,si cam la prima ora din saptamana cand aveam istorie ,eram ascultata,era ceva.....groznic,eram stresata ..dar oricum invatam ,statea in amin si ma duceam in sala de studiu ,statea urcata pe o masa ca de obicei eram singura la aceea ora si invatam ,aveam si memorie vizuala si toceam ,...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si pe noi ne teroriza, sa nu lipsim, sa invatam tot, si ne asculta fara carte si caiet , sa nu ne uitam in stanga si dreapta... Faza tare e ca, acum cand ma intalnesc cu profa stam de vorba o gramada, parca nu mai e persoana aia... si cu profu de geogra la fel, la liceu era vai si amar si cand l-am cunoscut in afara liceului nu mi-a venit sa cred ce glumet e si ca e altfel nu stiu... :)))

      Ștergere